El Centre Ecumènic d’Oliva ja és història; el Tribunal Superior de Justícia ha dictat sentència ferma i ordena que els terrenys tornen a ser de titularitat municipal.

Quasi 11 anys després de l’inici del projecte, amb la cessió dels terrenys per a que foren propietat de la Fundació (TECSAL), i després d’un llarg litigi en què s’han vist implicats tant la Generalitat, l’Arquebisbat i el propi Consistori, els terrenys tornen a mans del municipi.

El equip de govern va comparèixer per fer pública la sentencia que va dictar el TSJ.
Aquesta sentencia es l’última de quatre sentències favorables a l’Ajuntament que sempre va complir amb els seus compromisos d’aquesta dil·latada i controvertida obra.

Un projecte en què hi havia moltes ganes, però pocs diners per part dels interessats (Fundació TECSAL), que després d’aconseguir els terrenys i una inversió de 4’8 milions d’euros per part de la Generalitat, no han aportat liquiditat per a continuar l’obra.

La sentència desestima el recurs interposat per la Generalitat, la Fundació i el propi Arquebisbat contra l’acord plenari que el 14 de març de 2006 que aprovava la reversió dels terrenys a titularitat municipal.

El regidor nacionalista David González assegurava sentir-se «tranquil» perquè la sentència ve a reforçar els arguments esgrimits pel BLOC per acceptar la reversió, però reconeixia que no rebia la sentència “ni amb alegria ni amb satisfacció”, ja que suposava la pèrdua d’un projecte que s’augurava positiu.