Fa a penes uns dies es presentava la candidatura del BLOC d’Oliva per als pròxims comicis locals i autonòmics. Una candidatura que encapçala de nou David González però que presenta importants incorporacions i novetats, a més de comptar amb el suport dels que han estat regidors nacionalistes a Oliva en l’època democràtica. Ara es troben elaborant el programa electoral, però és important aclarir algunes qüestions sobre la candidatura i les intencions de González i el partit.

Acaben de presentar la candidatura per als comicis de maig, com la definiria?

És una candidatura que està formada per un grup de persones unides per la voluntat i les ganes de treballar per a la gent de la nostra ciutat. La gent que formem aquesta candidatura tenim clar, ara més que mai, que ens presentem per escoltar i solucionar problemes i per treballar pels veïns i veïnes d’Oliva.

Quins són els objectius fonamentals pels quals es presenten?

Som conscients que el nostre treball és fer de motor de la nostra ciutat, generar treball i activitat. Per això presentem un equip en el qual es combinen l’experiència en la gestió amb gent nova. Persones que coneixen bé el món associatiu de la nostra ciutat, els diferents barris que la conformen i les necessitats pròpies de cada dia.

Pel que fa a les prioritats per a Oliva, quins es plantegen ara mateix?

Des del BLOC hem treballat i continuarem treballant perquè Oliva sigui una ciutat millor, potent a nivell turístic, comercial, agrícola. Una ciutat on els joves tinguin unes bones perspectives de futur. I seguirem, com no podia ser d’altra manera, reforçant les nostres característiques com a poble valencià a través dels seus diferents manifestacions culturals i festives. De tota manera, cal destacar que encara no hem desenvolupat el nostre programa electoral, de manera que encara que totes aquestes línies estaran contemplades, també s’inclouran més temes que considerem importants per a Oliva.

Vostès estan ja plenament immersos en la precampanya

Sí, el nostre eslògan de precampanya és “TU TRIES”, i el que pretenem és donar arguments als ciutadans d’Oliva perquè trien el BLOC. Esperem comptar amb la seva confiança i aconseguir el suport suficient per augmentar la nostra representació a l’Ajuntament d’Oliva i assumir quotes més grans de responsabilitat. És evident que, igual que la resta de partits polítics que es presenten a les eleccions, el nostre objectiu és treballar per Oliva des de l’alcaldia.

Això vol dir que vostès opten a l’alcaldia i no a fer pactes amb altres partits polítics

En aquest període preelectoral sol ser habitual la difusió de rumors de tot tipus sobre els partits polítics, molts d’ells falsos. Parlar de pactes abans de conèixer els resultats de les eleccions és perdre el temps.Des del BLOC mai hem estat partidaris de parlar de pactes abans de les eleccions, per tant ara, en aquesta legislatura tampoc ho farem perquè és una cosa que ni ens hem plantejat.

Per tant els rumors que circulen per la ciutat sobre a qui van a votar vostès com a alcalde d’Oliva en el ple constitutiu són falsos

Absolutament. A Oliva, el BLOC sempre s’ha votat a si mateix en els plens de constitució de la Corporació, mai hem votat el candidat d’un altre partit polític. Aquest fet ha possibilitat que l’alcaldia sempre haja recaigut en el partit més votat. Després, sempre que se’ns ha ofert la possibilitat, hem treballat per la nostra ciutat gestionant delegacions, i ho hem fet tant amb el PSOE com amb el PP.

Per tant seguiran vostès en aquesta mateixa línia en aquesta pròxima legislatura

És molt precipitat parlar de tot això ara. De moment l’únic que li puc dir és que quan passen les eleccions, el BLOC es replantejarà tota aquesta dinàmica dels últims anys. Hem estat treballant per Oliva amb el PSOE i el PP a l’alcaldia i pensem que potser, ha arribat l’hora, si comptem amb un suport important de la ciutadania, que siga el BLOC qui governe des de l’alcaldia.