Adjuntem la contestació al grup parlamentari Compromís, amb la còpia confrontada per la Conselleria, de l’escrit de l’Ajuntament d’Oliva que l’alcaldessa d’Oliva no reconeix sobre la retirada de l’oficina de La Marjal.

La còpia està avalada pel mateix President de les Corts Valencianes, Juan Gabriel Cotino Ferrer, per la Vicepresidenta del Consell i Consellera de Presidència, Paula Sánchez de León Guardiola, i per la Consellera d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient, Isabel Bonig Trigueros.

Per tant, una cosa ha quedat demostrada i ben clareta, el 12 d’agost d’enguany es va registrar en la Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient un escrit en nom de l’Ajuntament d’Oliva (sense el segell d’eixida de l’Ajuntament) en el qual, l’alcaldessa d’Oliva demana a la Directora General del Medi Natural el desallotjament de les dependències municipals del Centre Social Sant Francesc que ocupaven des de feia 15 anys l’Oficina Administrativa del Parc Natural Marjal Pego-Oliva.

Des del BLOC-Compromís no podem ser permisius davant estos fets ni davant l’actitud totalment irresponsable de la Sra. Maria Consuelo Escrivá qui, com alcaldessa d’Oliva, representa a l’Ajuntament com a administració pública.

Més lluny de la conseqüència directa que ha provocat la petició de l’Ajuntament d’Oliva com ha estat la retirada de l’Oficina Administrativa de la Marjal, que ja és greu per si sola, està el fet que l’alcaldessa no tinga cap interés en esclarir qui ha actuat en nom de l’Ajuntament d’Oliva i d’ella mateixa si, tal com va declarar en premsa i al mateix plenari: “ni reconec l’escrit al qual és fa referència, ni la signatura de la carta publicada hui en un mitjà de comunicació. Respecte d’això no faré mes comentaris, i que cadascú traga les conclusions pertinents”.

L’actitud de l’alcaldessa i la seua negativa a esclarir uns fets tan greus que impliquen directament l’Ajuntament que presideix, així com el càrrec que ostenta en la seua persona (ella i seu grup polític votaren en contra en el Plenari de setembre), només ens deixa lloc a pensar que la Sra. Escrivá o és una irresponsable políticament parlant, o no diu la veritat en tot este assumpte. Siga com siga, en els dos casos, és lamentable i no podem passar-ho per alt ni pel prestigi i la serietat de l’Ajuntament, ni per respecte als ciutadans als quals representem. Amb què ens sorpendrà la propera vegada?

Finalment, volem recordar que diverses organitzacions i associacions han demanat el retorn a Oliva de l’esmentada oficina com ara l’Agenda 21, Joves Ecologistes, Plataforma pels Pobles de La Safor, Club Local de Pescadors Esportius d’Oliva, Asociación Valenciana de Mujeres y Familiares de Ámbito Rural i l’Associació Valenciana d’Agricultors – Assemblea Oliva.