Front a l’austericidi David González, en nom de Compromís, exigirà un major finançament per als ajuntaments, l’administració més pròxima a les persones.

L’acte, que serà obert a la ciutadania, comptarà amb la presència del Diputat al Congrés, Joan Baldoví i el Síndic de Compromís a les Corts, Enric Morera.

La ciutat comtal també acollirà el I Fòrum d’Alcaldies de Compromís i l’Assemblea de Regidors i Regidores Nacionalistes del País Valencià.

Alcaldes, regidors i altres càrrecs públics de Compromís al País Valencià es donaran cita el pròxim dissabte a la ciutat d’Oliva. A partir de les 10 del matí, el Teatre Olímpia acollirà el I Fòrum d’Alcaldies de Compromís del País Valencià. Tot seguit, s’hi celebrarà l’Assemblea de Regidors i Regidores Nacionalistes del País Valencià.

Però sens dubte, l’acte més esperat serà el que s’ha denominat ‘La Declaració d’Oliva’. Precisament, l’alcalde d’Oliva, David González presentarà el document pel qual Compromís reivindica, contra l’austericidi i el retall de recursos i de competències, el foment de la gestió de la proximitat i, per tant, un finançament just i adient per a les administracions que el suporten, els ajuntaments. Els ajuntaments són aquelles administracions en què la ciutadania se sent representada amb major força respecte de les decisions que els afecten i per això han de ser les majors dipositàries de competències. Si els ajuntaments valencians reberen el finançament que els pertoca, disposarien del doble de recursos per fer política per a les persones, amb les persones que vivim a les ciutats i als pobles d’arreu del nostre país.”

Compromís rebutja, per tant, l’Avantprojecte de Racionalització i de Sostenibilitat de l’Administració Local en el qual treballa el govern de l’Estat espanyol. “Ens trobem davant del major atac a l’autonomia local de tota la democràcia, ja que retalla les seues competències, i fins i tot, la seua representativitat democràtica i la seua independència en la gestió de les poblacions de menys de 20.000 habitants”, ha assegurat González.

L’acte de presentació de la Declaració d’Oliva tindrà lloc a les 13 hores i serà obert a la ciutadania. A més de David González, també hi intervindran el Diputat al Congrés, Joan Baldoví i el Síndic de Compromís a les Corts, Enric Morera.