El Cicle de Teatre Infantil i Familiar s’emmarca en el conveni de col·laboració entre el consistori oliver i el Circuit CulturArts per a la cogestió de la programació escènica.

Aquest matí, ha tingut lloc a l’Ajuntament d’Oliva la presentació oficial del Cicle de Teatre Infantil i Familiar, que des d’aquest divendres 23 d’octubre i fins al pròxim divendres 6 de novembre, oferirà arts escèniques adreçades a tots els públics, al Teatre Olímpia.

El regidor de Cultura, Enric Escrivà, ha destacat que “la programació del Cicle inclou un total de tres representacions, a càrrec de tres companyies professionals valencianes, cadascuna de les quals contempla una disciplina artística, articulant així una variada i atractiva oferta escènica de caràcter pedagògic i lúdic que farà les delícies de menuts i grans”.

La Monda Lironda serà la companyia encarregada d’inaugurar el Cicle, aquest divendres 23 d’octubre, amb l’obra ‘Un dia feliç’, que esdevé un homenatge a l’aprenentatge del dia a dia. Aquest grup teatral, integrat per l’actriu Inés Cárdenas i la directora escènica i dramaturga Gemma Ortells, fa del teatre una ferramenta educativa per tal d’estimular el coneixement i desenvolupament personal a través de les seues diferents facetes artístiques.

El següent divendres, 30 d’octubre, serà el torn d’Edu Borja i la seua Companyia de Marionetes. L’actor i titellaire portarà a escena ‘El Circ de la Teranyina’, espectacle en clau d’humor on els artistes són marionetes que cobren vida per tal d’executar arriscades piruetes i exercicis d’acrobàcia. Borja, qui va intervenir com a actor i presentador en nombrosos programes de la televisió autonòmica valenciana, està considerat com un dels pioners del doblatge al valencià per a Canal 9, on ha estat una de les veus més habituals en pel·lícules, sèries, dibuixos animats i documentals.

El cicle finalitzarà el divendres 6 de novembre amb l’espectacle ‘Eva i Adam’, de la companyia OtraDanza. Aquest muntatge de dansa contemporània per a tota la família és una adaptació del mite que ens endinsa en la comunicació i les relacions humanes. Origen, trobada, ingenuïtat, descobriment, joc i progrés són les bases d’una peça dirigida per la coreògrafa il·licitana Asun Noales.

Totes tres funcions han estat programades de vesprada, a les 18.00 h, i el Teatre Olímpia obrirà les seues portes a partir de les 16.30 h per a iniciar la venda d’entrades en taquilla, a 1 euro. “Un preu simbòlic i assequible per a tothom, que hem estimat convenient per tal de fer la cultura accessible a tota la ciutadania i despertar entre el públic infantil la curiositat i l’interés per aquest art”. En aquest sentit, el regidor Escrivà ha assenyalat que “si portem les xiquetes i els xiquets al teatre no únicament aconseguim que s’entretinguen, també contribuïm al desenvolupament de la seua creativitat i imaginació”.

C_C-TEA-INF-F2-X