En l’últim plenari de l’any s’aprova la declaració institucional del any de Gabriel Ciscar, ja que fa 250 anys del seu naixement (l’any 1760).

Així, s’està preparant una programació variada per commemorar d’una forma encertada aquesta efemèride del que fou un polític i personatge tan important, per al poble, per a l’Estat i també a nivell internacional, ja que arribà a ser Regent, i col·laborà en l’elaboració de la primera Constitució( La Pepa , de 1812) així com a l’establiment dels pesos i mesures que hui es gasten en quasi tot el mon, entre d’altres coses, i que podrem descobrir durant els actes organitzats.

El portaveu del BLOC, David Gonzalez va intervindre en el plenari on es va aprovar este punt per destacar la importància de la figura de Gabriel Ciscar, per demanar la implicació de tota la corporació i la societat olivana, així com per suggerir que l’associació Cultural Centelles-Riusech fora l’encarregada de coordinar els actes commemoratius donada l’experiència prèvia en esdeveniments com l’any Mayans o el programa d’activitats dels 400 Anys d’expulsió dels Moriscos.

Des del BLOC, També es va suggerir la neteja de l’estàtua de Gabriel Ciscar i el trasllat de la placa que hi ha a la Plaça de Santa Maria , al seu Lloc original de la Plaça D’Alonso.

Els actes commemoratius, esta previst que comencen el dia 17 de Març, data que es compleix l’aniversari, i esta prevista la col·laboració de la Universitat de València, amb una exposició i unes jornades de conferencies.

En estos moments, el grup municipal del BLOC ja treballa per contribuir al programa d’actes des de les diferents delegacions que gestiona.