Dijous 19 de gener, va ser la primera de les concentracions a Oliva contra les retallades i l’impagament de la Generalitat en matèria d’educació als centres de la localitat.

Unes dues-centes persones, entre les que es trobaven membres del grup municipal del BLOC-Compromís, van protestar a la plaça de l’ajuntament d’Oliva contra la situació de retallades i deute per part de l’administració autonòmica envers els instituts i col•legis de tot el territori.

A la protesta es van sumar també els col•legis concertats i és possible que la pròxima setmana se sumen els col•lectius de sanitat i  justícia, ja que es troben en la mateixa situació de  precarietat.

Així, el dijous 26, està prevista una altra concentració, a les 17:15h, convocatòria que es repetirà tots els dijous fins que la situació no canvie.

Per altra banda, el dissabte 21 a les 18h, La Plataforma per l’ensenyament públic,ha convocat una gran manifestació a València contra les retallades en l’escola pública. La manifestació partirà des de la plaça de Sant Agustí i en ella també han anunciat la seua assistència nombrosos membres del col·lectiu del BLOC d’Oliva així com mestres i professorat de la localitat.