Amb la finalitat de millorar la Seguretat Ciutadana a Oliva, d’augmentar la qualitat dels serveis públics que la integren i la participació dels principals agents implicats, societat civil inclosa, el grup municipal BLOC-Compromís ha presentat al registre de l’Ajuntament per al seu estudi, debat i aprovació, les propostes següents:

1-     Aprovar un Reglament Municipal de la JUNTA LOCAL DE SEGURETAT per tal d’establir un calendari regular de convocatòries, entre altres aspectes.

2-     Establiment del protocol de recollida de denúncies “in situ”, que elimine burocràcia i facilite els tràmits a l’hora de posar les denúncies.

3-     Constitució del CONSELL LOCAL DE SEGURETAT, com a òrgan consultiu, de representació i participació permanent de la ciutadania en l’anàlisi, la planificació i l’execució del sistema local de seguretat pública d’Oliva.

4-     Promoció dels serveis de voluntariats de Creu Roja i Protecció Civil, com a instruments per millorar els serveis de seguretat citadana i la participació de la societat, sense xafar les competències pròpies dels cossos de seguretat.

5-     Programa de xerrades informatives i formatives dirigides als diferents barris d’Oliva i als sectors de població més vulnerable.

6-     Aconseguir el compromís de la Conselleria de Governació un termini raonablement immediat per tal de finalitzar el Retén de la Policia Local, i posar-lo en funcionament.

7-     Elaboració del PLA LOCAL DE SEGURETAT, concebut com a instrument de treball per impulsar la millora contínua de la seguretat pública i els serveis que en són responsables, jugant un paper molt important la dimensió avaluativa, entesa com el seguiment sistemàtic i metòdic de les accions i serveis previstos al Pla.

8-     Redacció del PACTE CÍVIC D’OLIVA que establisca un marc de convivència entre les ciutadanes i els ciutadans d’Oliva i de col·laboració amb l’Ajuntament.

Si vols descarregar-te el document amb les propostes senceres i explicades punxa ací…

MOCÍÓ popostes millora seguretat