Excel·lentíssim Senyor Ministre D. Cristóbal Montoro Romero:

Em dirigisc a vostè per a sol·licitar-li l’adopció de mesures extraordinàries de compensació financera amb l’Ajuntament que presidisc. Aquestes mesures han de tenir efectes tant per a l’exercici pressupostari de 2014, com per als propers exercicis pressupostaris ininterrompudament.

La finalitat no és una altra que poder dur a terme una rebaixa del tipus impositiu sobre l’IBI de Naturalesa Urbana a Oliva, del 0,91% previst per a 2014, fins al 0,40%. Tot açò sense posar en perill la prestació dels serveis municipals als ciutadans, ni incomplir amb la legislació vigent sobre equilibri financer i estabilitat pressupostària que imposa el Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, que vostè presideix.La proposta ha sigut presentada formalment pels seus companys de partit polític, el grup municipal Partit Popular, mitjançant una moció al Ple de l’Ajuntament, amb data 17 d’octubre de 2013.Els serveis d’Intervenció Municipal consideren que si s’aplica la rebaixa fins al 0,40% del tipus impositiu sobre l’Impost de Béns Immobles de Naturalesa Urbana, només en 2014, l’Ajuntament d´Oliva deixaria d’ingressar 4.500.000 € (quatre milions cinc-cents mil euros) aproximadament, sobre un pressupost total d’ingressos que estarà al voltant dels 21 milions d’euros.Pel seu càrrec, unit a la gran responsabilitat i coneixements que comporta, immediatament s’hi s’haurà adonat que un forat d’aquestes dimensions en el pressupost d’ingressos, tindria com a conseqüència directa el desequilibri en els comptes municipals, i el que és més greu, la impossibilitat material de poder fer front a la prestació de serveis bàsics als ciutadans.D’altra banda, l’Ajuntament no podrà complir, ni des de lluny, amb el Pla d’Ajust aprovat pel Ple de l’Ajuntament d’Oliva el 29 de març de 2012, per al període 2013-2022, precisament amb els únics vots a favor de la llavors alcaldessa i dels regidors del grup municipal del Partit Popular, que ostentaven el govern en aquell moment.Aquest Pla d’Ajust, elaborat i aprovat pels mateixos regidors del Partit Popular que avui proposen la rebaixa del tipus impositiu sobre l’IBI al mínim legal, per a aconseguir l’equilibri pressupostari dels comptes municipals, va establir com a mesures més importants les següents:

-La pujada directa del 5% del tipus impositiu sobre l’IBI Urbana a partir de 2014 fins al 2022, amb la finalitat d’incrementar els ingressos en 375.000 € (tres-cents setanta-cinc mil euros) para cadascun dels anys del període (total increment del període 3.375.000 €, tres milions tres-cents setanta-cinc mil euros).
-La revisió cadastral de caràcter col·lectiu, amb la finalitat d’incrementar els ingressos per l’IBI progressivament, any rere any, des de 2014 fins al 2022, en 500.000 (cinc-cents mil) d’augment per a cada exercici (total increment del període: 23.350.000 €, vint-i-tres milions tres-cents cinquanta mil euros).
Tota aquesta informació la té vostè a mà, ja que en el seu dia es va enviar per part de l’Ajuntament al Ministeri per al seu estudi i vistiplau definitiu. No obstant açò, si el seu equip necessita algun aclariment o informació complementària, estic a la seua disposició.

Donada la situació a la qual s’han vist abocades moltes persones i famílies d’Oliva, com a conseqüència de la crisi econòmica, com a alcalde em veig en l’obligació de demanar-li encaridament que tinga a bé augmentar el finançament de l’Estat cap a l’Ajuntament d’Oliva, així com permetre’ns l’incompliment del Pla d’Ajust, sense haver de patir cap penalització.Dit això, m’acomiade de vostè quedant a l’espera d’una resposta, i agraint per endavant la seua atenció.

Atentament,

David González Martínez, Alcalde-President de l´Ajuntament d´Oliva