El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València ha acollit la formalització de la Càtedra d’Innovació del Campus Gandia de la UPV, amb l’objectiu de contribuir a la innovació i cultura emprenedora a la Safor i al seu entorn.

A la Càtedra s’han unit la Universitat Politècnica de València i nou organitzacions de la Safor que aportaran un total de 30.000 euros anuals per a la realització de diferents accions: l’entitat financera Caixa Ontinyent, que aporta un 33% del total; l’Ajuntament de Gandia, que aporta el 14,4%; l’Ajuntament d’Oliva, que aporta el 5 %; l’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, que aporta el 4,3%; l’empresa Safor Valley, que aporta un 9,3% i Citrosol, Digitel, Dulcesol i ODEC, que aporten cadascuna un 8,3%. Representants de totes les organitzacions col·laboradores i el rector de la Universitat Politècnica de València han signat hui dilluns la constitució de la Càtedra.

Per part de l’Ajuntament d’Oliva ha estat present el Tinent d’Alcalde d’Ocupació i Empresa, David González, qui ha ratificat el suport del govern de l’Ajuntament d’Oliva a la Càtedra, posant de manifest la necessitat de fomentar l’emprenedoria i la innovació en la societat, per tal de millorar l’ocupació i el benestar. González també ha destacat la importància que diverses organitzacions i institucions, tant de l’àmbit privat com del públic, siguen capaços de cooperar i crear sinèrgies conjuntament pel bé de la societat.

La Càtedra d’Innovació Campus Gandia treballarà en tres àrees: empreses, amb accions que fomenten, estimulen i acceleren els processos d’innovació i l’actitud innovadora al si de les mateixes; emprenedors, per fomentar, estimular i accelerar els processos d’emprenedoria i l’actitud emprenedora i joves, per fomentar la cultura de la innovació i l’actitud emprenedora entre els joves preuniversitaris. Les Càtedres d’Empresa són una forma d’establir una àmplia i qualificada col·laboració d’empreses, fundacions i altres entitats amb vinculació empresarial amb la Universitat Politècnica de València, per desenvolupar objectius de docència, transferència de tecnologia i coneixement i d’investigació.