L’olivera Helena Malonda, el benirredrà Miquel Alèixit i la gandiana Alícia Izquierdo s’acomiadaren del BLOC JOVE amb un emotiu homenatge

jovespvsafor2p

Aquest cap de setmana s’ha celebrat a Tavernes de la Valldigna el Xé Congrés del BLOC JOVE en el qual s’ha decidit, entre altres coses, el canvi de nom de l’organització que passarà a denominar-se “Joves del País Valencià – Compromís”.L’olivera Mireia Fernández Olaso, de 20 anys, ha entrat a formar part de la nova Coordinadora Nacional de JovesPV, a l’àrea de Finances. Mireia és estudiant de Treball Social; forma part del Consell de Joves d’Oliva i de Joves amb Compromís de la comarca; a més, ha sigut secretària d’Organització del Bloc d’Estudiants Agermanats.

Al mateix congrés, es van acomiadar de l’organització la històrica militant olivera Helena Malonda (secretària de Comunicació ixent), el benirredrà Miquel Alèixit (secretari de Finances ixent) i la gandiana Alícia Izquierdo (presidenta de l’Assemblea del BLOC JOVE i de la mesa del congrés), que reberen un sentit homenatge per la seua trajectòria.

jovespv

Al congrés han participat 118 persones, de les quals més un 34% provenien d’altres organitzacions o no formaven part de cap entitat juvenil. La ponència política ha introduït importants canvis organitzatius -a banda del canvi de denominació de l’entitat- com ara l’obertura de l’organització a la participació ciutadana, la creació d’una Comissió de Garanties i Transparència o l’elecció de part dels càrrecs interns a través de llistes obertes.

Fran Ferri, portaveu adjunt de Compromís, deixa la Secretaria General que serà exercida per Quique CastellóLa candidatura encapçalada per Castelló fou votada per un 81,4% de les persones assistents. Amb aquests resultats, Castelló, pilotari i estudiant de Publicitat i Relacions Públiques a la Universitat Jaume I de 18 anys, va ser proclamat nou Secretari General de l’organització.

En el seu discurs de cloenda, Castelló va agrair als presents el suport obtingut en l’elecció de la Coordinadora Nacional i es va marcar com a objectiu d’aquesta nova etapa “reiniciar l’organització a tots els nivells per a poder treballar per als i les joves del nostre país des del valencianisme, l’esquerra, l’ecologisme i la radicalitat democràtica”.

A l’acte de cloenda del X Congrés van estar presents el Síndic de Compromís, Enric Morera, el diputat de Compromís al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, i l’eurodiputat de la coalició, Jordi Sebastià. També van participar de la cloenda del Congrés la coordinadora nacional de Joves amb Iniciativa i membres de diferents organitzacions juvenils d’arreu d’Europa; Jordi Juan, alcalde de Tavernes per Compromís, Carles Morant, secretari comarcal del BLOC JOVE, i Jordi Puig, secretari d’Organització de Compromís Safor-Valldigna.