Dones amb Compromís de la Safor-Valldigna va organitzar dissabte passat la xarrada “Dones i municipalisme” en què candidates, regidores i ex edils de Compromís van parlar sobre el paper de la dona.

L’acte, emmarcat a la campanya “Municipis en femení”, va reunir en L’Alqueria de la Comtessa representants de tota la Safor, com ara la portaveu comarcal de Compromís Safor-Valldigna Pepa Izquierdo, la portaveu de Compromís per Gandia Laura Morant o la regidora de Turisme i Modernització de l’ajuntament d’Oliva Imma Ibiza, qui posava en valor l’aportació imprescindible de les regidores de Compromís.

Des de la seua experiència a la política local, Ibiza va remarcar que la dona ha acabat demostrant la seua vàlua i capacitats per fer-se càrrec de diferents tasques en igualtat de condicions respecte dels homes.

L’activitat va incloure un sopar de germanor i l’actuació dels grups ESIR i King Kong Boy, qui posaven punt i final a una jornada reivindicativa que va tenir lloc a l’Edifici Multiusos (poliesportiu) de la població veïna.

D’altra banda, divendres 6 rebien distinció a Oliva totes les dones que han estat regidores de l’ajuntament des de la democràcia fins l’actualitat. Un total de 36 dones eren homenatjades, d’entre les quals trobem les cinc edils que han representat Compromís al llarg de distints mandats corporatius: Lluïsa Parra, Pepa Chesa, Imma Seguí, Rosanna Torres i Imma Ibiza.

La commemoració del 8 de març s’ha completat a Oliva amb diferents esdeveniments de caire participatiu com ara la jornada d’aprenentatge organitzada per l’Associació de Dansa Oriental d’Oliva en benefici de la investigació contra el càncer de mama, o la presentació del llibret de l’Associació Cultural Falla barri sant Francesc, dedicat a la figura de la dona en les falles i en diferents àmbits socials.