El regidor de Cultura i Biblioteques, Enric Escrivà, presenta un avanç de la programació de tardor

El Servei de Biblioteques de l’Ajuntament d’Oliva, en col·laboració amb l’Agència de Promoció del Valencià, organitza enguany per tercera vegada la Festa Estellés a Oliva, recital poètic i musical popular que tindrà lloc el pròxim divendres, 2 d’octubre, a les 20.30 hores, al seu emplaçament habitual: Cripta de Santa Maria.

La Festa Estellés, que se celebra a finals d’estiu i principis de tardor en nombroses poblacions valencianes, commemora el naixement el 4 de setembre de 1924 de qui està unànimement considerat com el principal renovador de la poesia valenciana contemporània i el millor poeta valencià des d’Ausiàs March.

La III Festa Estellés a Oliva, que en les dos edicions anteriors va assolir un èxit notable, compta amb el suport de Saforíssims Societat Literària, associació d’escriptors saforencs que participa en la selecció dels textos i dels lectors dels poemes d’Estellés. La Festa està oberta també als aficionats locals a la poesia que hi vulguen participar mitjançant una inscripció prèvia.

El cantautor Martí Jover hi posarà la nota musical, amb la seua fusió d’estils, sobretot del folklore valencià amb músiques americanes com el blues, el country i el jazz. Després de la festa hi haurà un sopar amb aperitius, beguda i postres, i on els assistents només hauran de dur el seu propi entrepà.

Enric Escrivà, regidor de Biblioteques, ha ressaltat la continuïtat de la Festa Estellés a Oliva, que va consolidant-se com a referent de la programació cultural de la ciutat, i espera que en pròximes edicions puguen afegir-se nous elements que contribuïsquen al seu progrés. Finalment, anima la gent a participar d’un acte que pretén ser, com el mateix nom indica, una festa reivindicativa de la figura i l’obra d’Estellés, i un aparador de la millor poesia valenciana, en un ambient lúdic i cordial.

La Festa Estellés esdevé la primera cita cultural d’aquesta tardor i amb ella s’enceta la programació sociocultural del nou curs. “Una programació que el Departament de Cultura està acabant d’enllestir i de la qual hi podem avançar que serà una variada oferta on hi haurà teatre i dansa adreçats a públic familiar, produccions locals i exposicions”.

Així doncs, divendres 23 d’octubre, divendres 30 d’octubre i divendres 6 de novembre hi haurà el Cicle de Teatre Infantil. Seran tres companyies professionals valencianes i cadascuna d’elles contempla una disciplina artística: La Monda Lironda, amb l’obra teatral “Un dia feliç”; Edu Borja amb l’espectacle de titelles “Circ de la Teranyina”; i, per últim, la companyia Otra Danza amb el muntatge “Eva i Adam”. “Tots tres espectacles seran programats de vesprada a partir de les 18.00 hores, a preus populars, i esperem compten amb la bona acollida que anteriorment ha tingut el teatre infantil a la ciutat”.

D’altra banda, cal destacar la incessant activitat de les nostres associacions locals, que ocuparan el Teatre Olímpia pràcticament tots els dissabtes dels mesos d’octubre i novembre amb teatre amateur, música i activitats diverses.

A més a més, el pròxim divendres 25 de setembre, a les 20.00 hores, tindrà lloc la inauguració de l’exposició col·lectiva “Sense miraments”, a la Casa Museu Maians d’Oliva. Es tracta de la segona edició de l’exposició d’artistes contemporanis valencians que organitza l’Associació Cultural El Rebollit i esdevé la primera d’un total de cinc exposicions que tindran lloc al llarg de la tardor.

Per últim, el regidor de Cultura i Bibilioteques també ha anunciat la continuïtat de l’Escola Municipal de Teatre. Les preinscripcions es podran realitzar al Departament de Cultura (Casa Maians) des del dilluns 21 de setembre en horari de 08.00 a 14 hores. La primera reunió tindrà lloc el dilluns, 5 d’octubre, a les 20.00 hores al Teatre Olímpia. L’edició de 2015-2016 incorporarà diverses novetats entre les que destaca l’ampliació dels dies d’assaig (dilluns i dimecres), apostant així per la formació teatral de la gent de la nostra ciutat.