La continuïtat de l’Escola respon a les necessitats de formació teatral de la gent d’Oliva, tot impulsant l’afició pel teatre i potenciant la creació de companyies amateurs.

Aquest matí ha tingut lloc a l’Ajuntament d’Oliva la presentació oficial de la tercera edició de l’Escola Municipal de Teatre. El curs 2015-2016, que començarà el pròxim dilluns 19 d’octubre, presenta importants novetats com ara l’ampliació dels dies d’assaig. En paraules del regidor de Cultura, Enric Escrivà, “després de dos cursos, s’ha duplicat el nombre d’alumnes. Més del 90% dels qui van començar l’activitat en 2013, la continuaran aquest any; i ara, reviuran l’experiència el 100% d’alumnes de l’última edició. En l’actualitat hi ha 31 persones inscrites i això ens obliga a fer un esforç i duplicar la quantitat de classes previstes, que enguany seran dilluns i dimecres”.

L’èxit de les dues obres teatrals representades entre el públic: ‘Sang i Ceba’ i ‘Lisístrata’, han contribuït a aquest creixement de l’Escola, que a partir de desembre i en col·laboració amb el Servei de Biblioteques presentarà un conta contes, amb periodicitat mensual i dirigit als usuaris més menuts dels centres Tamarit i L’Envic. “D’aquesta manera, la inversió que hem realitzat en la formació de la nostra gent té uns beneficis directes en la localitat”, ha assenyalat el regidor.

La direcció de l’Escola va a càrrec de l’Associació Xinglot Teatre amb César Monzonís, qui compta amb una dilatada experiència en el món del teatre amateur i ha impulsat, en els darrers anys, les escoles de teatre de Pego, Benissa o Xeresa, entre altres. El director s’ha mostrat satisfet amb els resultats obtinguts fins a la data i ha destacat “la qualitat humana i dramàtica de tots els alumnes que han participat en les dues anteriors edicions. Ells són part importantíssima en totes aquelles coses que s’han fet bé des de l’Escola”. Monzonís assenyalava també que “el fet de disposar de 30 alumnes suposa duplicar la feina, però som conscients que hi ha moltes coses a fer i canviar per tal de recuperar el públic aficionat a Oliva”.

A banda de la realització dels conta contes a les biblioteques municipals, l’Escola continuarà col·laborant amb les associacions locals. “L’any passat ho vam fer amb la Junta Local Fallera, també amb L’Associació de Fibriomialgia i, el vinent 31 d’octubre, s’actuarà a benefici de la Falla Pensat i Fet, novament amb ‘Lisístrata’”. Altre dels objectius d’enguany és començar a actuar en diferents localitats valencianes, “i per això és necessari crear una primera associació teatral vinculada a l’Escola”.

Per últim, el regidor de Cultura ha anunciat que l’aposta pel teatre també va a duplicar els certàmens amateurs. “El ‘Vila d’Oliva’, que es va iniciar fa dos anys al mes d’octubre, es trasllada a maig i continuarà adreçat a formacions de tot el País Valencià; mentre que per l’últim trimestre de 2016 està prevista la recuperació d’un format tan emblemàtic com el Concurs de Teatre ‘Salvador Soler i Soler’, en què participa el col·lectiu faller. Les falles a Oliva no són únicament festa, sinó també un focus cultural molt important a la nostra ciutat“.

Dilluns pròxim, 5 d’octubre, hi haurà la primera reunió informativa al voltant del nou curs de l’Escola. Serà a la Sala de Conferències de la Casa Maians, a les 20.00 h.