Els regidors i regidores de Compromís per Oliva es concentraven i donaven suport ahir a la Plataforma per la Dignitat del Llaurador a la nostra ciutat. A aquesta manifestació es reivindicava l’agricultura, la taronja i, en definitiva, la gent del camp i la nostra economia productiva després de comprovar les conseqüències negatives de l’acord de l’Associació Econòmica firmat per la Unió Europea i sis països de la Comunitat de Països d’Àfrica Meridional, entre ells Sud-Àfrica.

A la concentració, a més de membres de tots els grups polítics municipals, estigué acompanyant-nos Joan Baldoví, diputat i portaveu de Compromís al Congrés. Ferm defensor de la taronja amb múltiples intervencions al Congrés i, sobretot, gran coneixedor del sector citrícola, com a veí de Sueca.

El jove d’Oliva i empresari del sector de l’agricultura, Eugeni Soria fou l’encarregat de llegir un manifesta que defensava la nostra taronja i agricultura, i cridà ben fort que amb aquest tipus de mesures i polítiques, aquest sector es veu greument afectat.

La Plataforma per la Dignitat del Llaurador, a la que s’ha sumat Oliva, exigeix la modificació de l’acord de l’Associació Econòmica firmat per la Unió Europea i sis països de la Comunitat de Països d’Àfrica Meridional, entre ells Sud-Àfrica, que contempla una reducció progressiva, fins a la desaparició, dels aranzels aplicables a les taronges importades en un període (del 16 d’octubre al 30 de novembre) en el qual els nostres camps estan en plena campanya de comercialització, i en el seu defecte, que s’aplique la clàusula de salvaguarda, motivada per la caiguda generalitzada dels preus de les nostres taronges, que preveu el tractat comercial europeu per tal de protegir el futur del nostre camp.