Ahir va es va celebrar el Plenari Extraordinari de l’Ajuntament d’Oliva on se van pendre una sèrie de decisions sobre l’organigrama i el funcionament de la Corporació, així com els recursos i els sous que cobraran els regidors.

Pel que fa als punts més importants, el PP compatarà amb 5 regidors/es amb dedicació exclusiva com a partit de govern. A més a més, per primera vegada en la història un grup de l’oposició comptarà amb més d’una dedicació, i també amb més d’una tinença d’alcaldia, més concretament es tracta del PSOE, que amb 6 regidors/es comptarà amb 2 dedicacions, una exclusiva i una altra parcial, i 2 tinences d’alcaldia. El BLOC – Compromís, amb 5 regidors/es, comptarà amb una dedicació exclusiva i l’última de les tinences d’alcaldia.

Tots els punts van rebre el vot favorable del PP, com a partit de govern, i la majoria dels punts també van rebre el vot favorable del PSOE, encara que està en l’oposició.

El BLOC – Compromís es va abstindre en la pràctica totalitat dels punts, a excepció de dos: la celebració del Plenaris una vegada al mes i la formació i funcionament de les comissions informatives, ja que per primera vegada el vot emés en les comissions serà exactament proporcional al pes de cada grup en el plenari, tal com venia reclamant el BLOC des de 2003.