L’olivera Helena Malonda ocupa el tercer lloc per València. Des de Compromís s’ha volgut mostrar així la confiança de la coalició en els joves i en els militants, simpatitzants i persones que recolzen el projecte des de la Safor-Valldigna.

Helena Malonda és d’Oliva i té 28 anys. És Llicenciada en Dret (Premi Extraordinari Final de Carrera (UVEG) ) i en Ciències Polítiques i de l’Administració (UVEG). A més, ha cursat estudis de postgrau en participació ciutadana, polítiques de joventut, gestió de la qualitat i desenvolupament local.

Militant del BLOC al col·lectiu d’Oliva (on ha treballat com a secretària del Grup Municipal) Malonda té una llarga trajectòria en el teixit associatiu local i del país, com a mostra que “des de la base, des de les entitats pot treballar-se per transformar la realitat”.  Així, és Secretària del Consell de la Joventut del País Valencià; Patrona de la Fundació Triangle Jove; Secretària de Comunicació del BLOC JOVE; Vicesíndica de Greuges de la Universitat de València (2006-2008); becària i voluntària lingüística del Servei de Política Lingüística de la UVEG (2003-2008); Secretària d’Organització del BEA (2004-2007) i sòcia d’ACPV, Escola Valenciana i Intermon Oxfam.

Per a Malonda, el fet d’incloure membres del BLOC JOVE a la candidatura de Compromís-Equo a les Eleccions Generals del pròxim 22-N “simbolitza la renovació del projecte, l’aportació dels joves a la proposta oberta de Compromís, la d’una generació especialment castigada per la crisi i especialment crítica amb les formes tradicionals de participació política”.