El Departament de Salut Pública, per tercer any consecutiu, incrementa la subvenció a la protectora d’animals d’Oliva, Vedama. Un col·lectiu entregat en temps i ànima a la protecció i defensa d’animals en el municipi d’Oliva. Un grup de voluntaris i dues persones assalariades és l’equip encarregat de gestionar tota la tasca que suposa tindre una residència per a animals abandonats i en alguns dels casos, animals maltractats.

La regidora de Salut Pública, Imma Ibiza, des de l’associació es realitzen tasques per buscar cases d’acollida, ja siga temporal o permanent, i proporciona menjar i cures sanitàries als animals. Pels matins un oficial, contractat per l’ajuntament treballa a jornada completa mantenint les instal·lacions en perfectes condicions de salubritat. Per les vesprades, una persona contractada per Vedama gestiona les tasques pròpies de la protectora: entrades i eixides d’animals, recerca de cases d’acollida, vigilància de la salut dels animals, i si cal, portar-los al veterinari, proporcionar-los aliments… I en general els caps de setmana i festius, són els voluntaris els qui s’encarreguen del conjunt d’aquestes tasques. Es a dir, el refugi d’animals està sempre custodiat.

Però l’Associació Vedama va més enllà i treballa fent activitats de sensibilització, totes elles importants i necessàries, entre les quals cal destacar la Trobada Canina, que en 2019 celebrarà la setena edició.

L’Ajuntament d’Oliva sempre ha estat recolzant la tasca realitzada per estos voluntaris i ha finançat el treball del col·lectiu, bé siga amb subvencions, bé siga assumint les despeses de les instal·lacions, o de les diferents activitats que realitzen.