La Regidora de Turisme a l’Ajuntament d’Oliva, Inma Ibiza, i el regidor de Medi Ambient, han assistit a una reunió a la Subdelegació del Govern a València en la qual es donà a conèixer el Decàleg de Bones Pràctiques Ambientals d´Oliva i la presentació de la I Edició dels Premis “Xiringuitos Responsables”.

El Regidor de Medi Ambient, Pepe Salazar ha indicat que “es tracta d’una iniciativa de la Fundació Biodiversitat del Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, amb l’objecte de promoure el compromís dels xiringuitos per a desenvolupar la seua activitat econòmica de forma compatible amb la protecció del litoral i orientar-los en la millora de la gestió dels espais i recursos naturals”.

També, per tal de fomentar l’adhesió dels xiringuitos al decàleg de Bones Pràctiques Ambientals, la Fundació ha organitzat la I Edició d’estos premis per a premiar iniciatives ambientals que milloren la seua relació amb l´entorn i la sostenibilitat.

Estos premis són de caràcter nacional i repartixen un total de 24.000 euros en dues categoríes. “Els xiringuitos d’Oliva que estiguen interessats en participar podran fer-ho presentant la seua candidatura abans del proper 15 de setembre i complint amb els requisits medioambientals requerits a les bases” comentaven els regidors de Medi Ambient i Turisme.

“Una de les categoríes és la proposta d´un projecte innovador que es portaria endavant en el proper any. La segona de les categories serien tots els mecanismes que apliquen els xiringuitos per tal de tindre una continuïtat en el respecte al medi ambient. En esta categoria, hem de dir que els xiringuitos d’Oliva ja compleixen totes les exigències per tal de colaborar amb el Decàleg de Bones Pràctiques que ens exigeix conselleria per tal d’otorgar-nos tots els certificats de qualitat que ja tenim, entre els que volem destacar l’ISO 14.001 que és medioambiental” indicava la Regidora de Turisme, Inma Ibiza.

Font: AEDL Ajuntament d’Oliva